Dit jaar is Montmartre, het kunstenfestival dat jaarlijks in september op het Begijnhof wordt georganiseerd, aan zijn 10e editie toe. De voorbije jaren werd er kunst in al zijn vormen, door tal van kunstenaars, voorgesteld. Dat zorgde telkens voor vele honderden bezoekers.
Naar aanleiding van dit jubileum wilde de organisatie een logo ontwikkelen. Het deed daarvoor een beroep op de inwoners van Herentals, Noorderwijk en Morkhoven. Het logo moest het authentieke en rustieke karakter van het Begijnhof weergeven.
De winnaar, die vandaag bekend gemaakt werd in kunstenatelier Tabula Rasa, ontvangt voor een bedrag van €100 'kadocheques' van Helemaal Herentals.
Op een gedeelde 2e plaats eindigden respectievelijk de voorzitter van Numismatica Rudy Dillen uit de Kapittelbossen, en de voorzitter van de cultuurraad Bart Wijnants met hun ontwerp.
Winnares werd Griet Salien uit de Kapittelbossen Herentals.
Haar logo prijkt vanaf vandaag op alle promomateriaal, vlaggen en banners van kunstenmarkt Montmartre. Paul Snoeys en Claire Perdaen reikten de prijzen uit. Dit jaar heeft de kunstenmarkt plaats in het Begijnhof en het aangrenzende Begijnhofpark. Foto's & tekst Mark Jaspers/ Nnieuws.